دکتر قاليباف : شهيد تهراني مقدم تربيت شده فرهنگ عاشورا بود .
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

قاليباف شهردار تهران در مراسم همايش شب پارسايي ويژه نخستين سالگرد شهادت شهيد تهراني مقدم و شهداي غدير با بيان اينكه توفيق سه دهه آشنايي و هم سنگري با شهيد تهراني مقدم از روزهاي سخت جنگ تا آخرين روزهاي قبل از شهادت وي به من نشان داد كه انصافا شهيد تهراني مقدم تربيت شده فرهنگ عاشورا و شهادت بود.
 
وي افزود:‌ يكي از ويژگي‌هاي بارز شهيد تهراني مقدم اين بود كه هيچ روزي قرائت زيارت عاشورا را ترك نمي‌كرد و در سخت‌ترين شرايط چه در حال جنگ،‌ كار يا ورزش زيارت عاشورا را مي‌خواند.  
 
شهردار تهران با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي ايران در فرهنگ عاشورا ريشه دارد، يادآور شد: امام حسين (ع) تنها متعلق به شيعيان و مسلمانان نيست،‌ ايشان خود را فداي انسان و انسانيت،‌ معنويت،‌ عزت،‌ دين خدا و جامعه بشريت كرده و به همين دليل براي هميشه در تاريخ ماندگار است،‌ شهداي ما نيز دنباله رو اين فرهنگ هستند.  
 
قاليباف ادامه داد: شهيد تهراني مقدم اين روحيه حريت،‌ آزادي، تلاش و مجاهدت را كه همگان به آن اذعان دارند از فرهنگ عاشورا درس گرفته بود و بدون شك اين روحيه و الگو تنها راه تضمين انقلاب اسلامي و عزت ملت ايران است و در حقيقت اگر اين مسير را رفتيم جاودان شده و در پيشگاه خدا شرمنده نخواهيم بود.  
 
وي اهل علم و عمل بودن را خصوصيات بارز شهيد تهراني مقدم برشمرد و افزود: امروز اگر شاهد پيشرفت‌هاي موشكي و قرار گرفتن ماهواره‌ در فضا هستيم به بركت مجاهدت اين مرد بزرگ بود كه با استفاده از ابتدايي‌ترين امكانات در سال 62 خالصانه و باجديت تلاشي را كه نتيجه‌اش امروز مشهود است رقم زد.
 
شهردار تهران شهيد تهراني مقدم را فرزند خلف انقلاب ناميد و يادآور شد:‌ در ديداري كه مقام عظماي ولايت در رونمايي از يكي از دستاوردهاي شهيد تهراني مقدم با ايشان داشتند حضرت آقا روي شانه شهيد زدند و فرمودند؛ "اين حسن آقاي ما هر موقع هر وعده‌اي به ما داده به قولش عمل كرده است" و پيشاني او را بوسيدند. اين رضايت قلبي ولي امر مسلمين و افتخار‌آفريني و مجاهدت نتيجه همان دلدادگي به فرهنگ عاشورا و امام حسين (ع) است.  
 
قاليباف با اشاره به ابعاد شخصيتي والاي شهيد تهراني مقدم تاكيد كرد:‌ تربيت افرادي مانند شهيد تهراني مقدم بايد در سايه دين،‌اخلاص و معنويت شكل گيرد تا انشاءالله بتوانيم راه شهدا و امام شهدا را تحت نظر رهبری (مدظله العالي) پيش ببريم و مانند اين شهيد بزرگوار در پيشرفت آرمانهای انقلاب تاثيرگذار باشيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب